Tuesday, September 29, 2015

Doorgift Projects

Ampunkan patik!! dah lama giler tak bersiaran. Al-maklum lah... busy with my big day preparation. last week coooooottiiiii seminggu mengalahkan budak sekolah plak. hmmm nak buat camne, gara-gara HIV test punye pasal lah. since early September aritu aku menggagau carik klinik kesihatan area KL and Selangor plus Putrajaya, memana yang ada HIV kit. boleh pulak dorang pakat ramai2, semua kit out-of-stock! katanya Kementerian Kesihatan yang tak re-stock, and probably paling awal hujung bulan October baru dapat stock. adesss!! memang la HIV test tu boleh buat 6 months before nikah. tapi aku kan orang Johor, ada interview Pejabat Agama, beb. document tak complete tak boleh masuk interview ye. online registration (e-NCR) tu pon ada expiry plak. so Al-kisahnya, aku pon apply leave seminggu (include cuti Hari Raya AidilAdha) balik kampung buat HIV test and interview Pejabat Agama troz. and Alhamdulillah semua dah settle dah. interview pon ok sebab dapat soklan senang2. Ustazah tu suruh mengucap 2 kalimah syahadah berserta maksud, baca surah Al-Fatihah, dia tanya pasal mandi Wajib (niat, maksud, cara dan kenapa) serta tanggungjawab isteri. lulus!

lega.... phew! boleh la aku concentrate hal2 lain... contohnya:-

DOORGIFT!
comei tak?? sila cakap comei. buat simple2 jek. TQ tag tu pon buat sendirik
time buat testing boleh la buat cantik2.. tapi bile dah bertingkek2 macam kat bawah ni, haa ambik ko butang putih tu pon dah tak center, ribbon pon main ikat2 je, TQ tag pon potong senget benget. janji hado
 

that blue box, aku isi telur pindang dan sumi (bukan suami, bukan cumi - org Indonesia ckp cumi tu sotong)... sape yang tak tau telur pindang tu camne rupa dia, leh tgok kat bawah ni... isi dalam dia pon jadik warna gelap jugak
rebus tiga hari tiga malam dgn segala rempah, daun etc
yang small plastic container tu plak, aku letak gula-gula faveret aku zaman kecik-kecik dlu
ala-ala box of memories, gitu

slain fridge magnet with the same design as sticker/TQ tag/kad kawen/banner/bunting; aku bagi jugak souvenir yang kat bawah ni. ce teka apa benda??? surprise surprise!!

Total Cost for 300 units of Door Gift....?
paper bag RM132 + blue box RM85.05 + TQ tag (hard paper) RM5.50 + telur pindang RM100 + tupperware RM159 +
button & ribbon RM54.10 + fridge magnet with free sticker RM250 + jajan (jelly & candy) RM81.60.
average RM2.90 each. my parents prepared for another 1000 doorgift to give away


jom concentrate kat dulang hantaran
NO more cucuk2 munge this time. let's play with ribbons

No comments:

Post a Comment