Wednesday, August 05, 2015

My Pinky e-Day ~ Part II

1st August 2015

Make Up
     by Puan Ain (017-7111 787)
ada rupa Dato' Siti Nurhaliza x?
Asalnya nak mintak tolong kat Akma, my classmate masa Form 3 @ STS, untuk tolong make up kan. Dia jugak yang make up my sister during her engagement day. Tapi skrg dia dah bukak Saloon, busy sket katanya. So, tak pelah. Aku pon gamble jela carik sape2 boleh make up kat One-Segamat. Alhamdulillah jumpa satu Kiosk tak jauh dari Lazo Diamond. Met Aishah; sangat familiar rupa dia... rupa2nya dia selalu jadik model for bridal yang aku ada add kat FB. So that Ain, actually is Aishah's neighbour. Make up service fee ni sangat murah kat Segamat @ RM100 je siap datang make up kat rumah =) .... dan aku sangat puas hati!


Dress + Veil
 Baju ni beli online je via my best friend, Lin. She's one of the dealers for Butik Su Idaman, Ipoh. Beli baju online ni memang risky. Actually agak tak puas hati sebab mula2 dapat baju yang ada kesan kotor kekal kat bahagian dada dan ada 'tahi lalat' kat bahagian kain. Saket pulak hati kite, wak! Thus, aku return dan mintak tukar yang baru. Cost for this Dress is at RM180 and i added RM40 for the Veil. 
I like the color and the material. Tapi jahitan sulaman tampal tu takdelah kemas sangat. Dan kain dia sangat labuh (ke aku yang katek sangat?). Then, aku alter kasi pendek sket (ada lah dalam 3 inches jugak aku potong) kat bahagian depan, tapi bahagian belakang aku biarkan labuh - biar meleret-leret sapu lantai nanti. Last minute ni, so aku jahit halus pakai mesin jahit tepi mak. Jangan lupa bawak jarum peniti untuk pakai veil, kain dalam, singlet dan kalau boleh pakai lah seamless panty kalau pakai chiffon dress cam gini.
sangat pening nak match kan dress dgn tudung (pakai apa yg ada je)


E-Ring
"hiaskanlah cinta dijari manisku"
kasi zoom sket
beli kat Lazo Diamond, Mid Valley
Part cincin ni ikut citarasa Enchik Fiancee. Si Dia sangat minat and expert pasal diamond - color, clarity & carat. Aku ikut jela, sebab selama ni aku tau pasal 916 yellow gold je. Rupanya banyak nak kena tau pasal barang kemas ni yek. FYI, 916 yellow gold takleh hold any diamonds! Dahlah susah nak carik latest design, jari ni pulak sangat kurus mulus - size 8 je. Keluar masuk more than 10 jewelry shops kat KL & Segamat. Finally... beli white gold solitaire with 0.24 karat diamond plus 10bijik 0.035 karat diamonds yang kat bahagian bawah tu.. untuk nikah nanti nak carik wedding band style pulak lah. i know, ramai yang cakap white gold takde value. pedulik hape aku! aku yang pakai, kau pulak yang panas... memang la untuk long term, so kenapa nak something yang boleh digadai? hello~ harga yellow gold pon tengah jatuh teruk tau skrg ni. hmmm platinum pon menarik jugak, kan? by the way, Lazo Diamond ada free service for re-sizing - dalam 2minggu dah siap! nak tampak lebih cantik, jangan lupa buat manicure dan sapu sket shimmer lotion + compact powder kat tangan tu... huhu


... to be continued



2 comments:

  1. tahniah apit. cantik baju dgn cincin tu. akak punya cincin nikak pon white gold. Xboleh digadai.

    ReplyDelete