Monday, December 01, 2014

Dapat Hadiah JAM!!

Skip dlu entry pasal Kuching *meow-meow* sebab nak beri laluan kepada…

Kite dapat adiah bestday!!! yeayy

Mekaseyyyy

Last Friday, i'm taking Malindo Air from Subang Airport to Senai Airport. 1st time naik Malindo (ATR Turboprop jek ~~ flight cinonet mcm Firefly yang kipas kat luar tuh) – taking the 1st flight *semangat* at 7:15am. Sampai Senai Airport, pegi bekpess dlu kat Indahpura area. Alangkah nikmatnya makan lontong Johor di pagi hari. Lontong Key-El tak sedapp! Tunggu sampai kul10, sebab Johor Premium Outlet (JPO) bukak kul10pg ye wahai kawan2 sekalian.

i was thought my friend was looking for jeans. So, ktrg pegi la masuk Levi’s & Guess. last 2 weeks kat JPO ni aku beli jeans Guess yg sgt murah @RM149.70 – original price RM499 kaw. 

Then i found out that my friend is actually was looking for a BIRTHDAY GIFT for me. Dia nak belikan Watch, tp tak sure cmne taste aku. Sebab aku cerewet kot *ngade jek* JPO kan ada 2 tingkat (low & high street), 2-3 kali gak la ktrg naik turun, naik turun.

Masuk ‘Swatch’ – ringan la jam dia, tipis sgt, tahan lama ke ni? Design pon mcm utk budak2 jek. Hmmmm *marah kakak aku klu baca nih*

Then, masuk ‘Fossil’ – actually Fossil ni American Brand. Haha saje taknak support produk Amerika. Boley?? *bengang lg skali kakak aku klu baca statement nih* Ok, the reality is masa ktrg tgh test2 watch kat Fossil Outlet tu, takde sorg shopkeeper pon yang melayan ktrg. Time tuh, dlm 2-3 staff dia tgh sibuk entertain 1 couple nak beli handbag kat blkg tu. So, ktrg jadik takut2 nak pegang jam kat situ. Kang klu hilang ke hape, tak pepasal kena tuduh. Btol tak? Btol takk? hmmmm.

Then, ktrg masuk Watch Station and TimeLab – ada few brands available kat situ. Victorinox, Guess, Nautica, DKNY, Titus, Micheal Kors, Fossil pon ada. 1 watch shop jek ktrg tak masuk : Swiss Watch Gallery. Sebab dorg jual Rolex, Mont Blanc… jam tak mampu milik tgok pon

Sejam setengah kemudian…

Tada!!
Inilah pilihan hatiku

GC : Guess CollectionSwiss made tau. mother-of-pearl dials (putih, suci, clear – I loike! Cause aku tak suke ‘dials’ yang serabut sgt; nanti tak nampak pon jarum jam tu kat mana), plus aku tak prefer jam yang numbering besar2. Aku tak pakai jam yang besar sangat sebab wrist aku kecik jek. So, bracelet pon tak mau yang besar sangat or halus sangat jugak. I don’t wear leather strap, sebab nanti kena tebuk lagi 1 lubang dan leather tu jadik tak cantik. Aku pkai stainless steel jek – silver tone. Pnah pkai yellow gold – tapi tak sesuwai with my skin color. 
Lg satu sebab yang aku suke kat jam ni – double locking clasp. Sesuwai sgt utk clumsy honey mcm aku nih. Dgn adanya 2x clip ni, makanya potensi utk jatuh dan hilang akan berkurangan. Itu la cara nak tunjuk kite hargai pemberian org. Ok2, last but not least, jam ni tak ringan sgt dan takde la berat sangat mcm batu. Bila berat2 secukup rasa, feeling pakai jam mahal tu memang terasa sangat lah. Kerana dirimu begitu berharga~~ *berbunga-bunga dapat jam mahal* Beli kay TimeLab - original price *uhuk uhuk* RM1,500++. after 50%+20% discount - still consider mahal for me
 
sila cakap cantik
sy mmg pkai jam belah dalam

sesuai dijadikan hantaran :)


UPDATE :
glow in d dark somemore!




Did you know? Mont Blanc means “White Mountain”. Ni masa aku blajar French dlu-dlu. 
Blanc itu putih, noir (nua) itu hitam. Sekian



aritu jumpe exactly mcm ni kt JPO. tp ada Heart2
nmpak childish ke? 

No comments:

Post a Comment