Thursday, September 04, 2014

Candy Crush

sape yang tak pernah main Candy Crush SAGA, angkat tangan!!! (tetibe buat entry pasal Candy Crush dah knape??)

hahaha almost 70% my FB friend list including office-mate, cousins, my auntie, customers; pernah main game nih (aku tau sebab dorg slalu 'mintak nyawaaaa'). tapi skrg game ni is no longer a trend. tak tau la kat luar M'sia camner. aku start main Candy Crush dalam bulan March this year (agak out-dated) kalau tak silap. kire baru stgh tahun la aku berjinak2 main Candy nih. itu pon lepas my future mother-in-law slalu mintak pendapat (time hang-out) cmne nak menang... lame2 terjebak jugak la dalam ini game. ingat kan senang, tapi agak mencabar jugak la yek. pernah sangkut kat satu level sampai berminggu2. perghhhh!!! memang tercabar. tapi aku bukan jenis yang mintak nyawa. kalau dah abes 5 nyawa tu cukup la... rehat kejap (handphone pon da panass), nanti lagi sejam dua kalau free sambung balik.

boosters tu pon aku jarang pakai.. see
tak cukup power la kalau pakai 'talian hayat' tuh. huhuhu aritu format phone skali, troz hilang sume boosters. tak tau la knape. kalau tak lagi banyakkkk. seingat aku, sebelum kejadian ikan2 tu ada lagi dalam 11 ekor. rugiiii makkk

my colorful journey....
comey2 belaka
banyak yang 1 bintang?? hehe hado aku kesah? motifff aku main game ni bkn sebab nk dapat 3 bintang, tp nk uji selama mana aku boleh menang - i mean how long would it takes to finish all 700 levels?. sebab aku agak heran camne Lisa Surihani boleh jadik orang pertama kat M'sia yang boleh abes main game ni (as i heard la). dia main 24/7 kah???

buat julung2 kalinya... ecewah! aku dalam list top-3. weehuuuu!! means, from level 1 to 407, memang teror2 belaka kawan2 aku nih. kemain yek korang.... tak merasa kejayaan la aku. still, score aku takleh beat si Qurma (a.k.a Kak Jue) yang memang tip-top score dia. hebat mu

apsal gigi plak nih?? ingat lagi tak entry aku time Raya aritu... pasal nak cabut gigi.. time tu Candy Crush ni seakan memahami (kihkihkih poyo)... dan-dan aku sampai episode "Pearly White Plains" plak. tulah, makan Candy too much. kan da saket gigi....

currently dah sampai level yang ada Tornado.. kat Soda Swamp.. susah woo. aku benci Tornado, aku benci chocolate bar, aku bencik bomb!!


baru level 417, episode 29... long way to gooooooo

No comments:

Post a Comment